My own fashion story

AUSTRALIA/SYDNEY, TAMARAMA BEACH

AUSTRALIA/SYDNEY, BRONTE BEACH

AUSTRALIA, SYDNEY, BONDI BEACH

travel is the only thing you buy, that makes you richer

Tina och jag satt hemma hos mig igår kväll och kvällen blev till natten och natten blev till morgonen! Det är helt otroligt hur vi alltid har så mycket att snacka om och ändå så ses vi varje dag? Förstår ni då så sjuk vänskap vi har? Flera av timmarna vi spenderade här inatt så snackade vi om vår oförglömliga resa till Malta. Den resan kommer upp på tal lite väl för ofta och jag kan nästan märka hur min omgivning börjar tröttna på våra historier som vi säkert har berättat minst 5 gånger innan. Men vi kan inte släppa det. Det hade inte ni heller kunnat göra om ni hade varit där med oss under dom två veckorna..Jag upptäckte då, under tiden vi satt med leendena upp till ögonen och skratten och gråten i halsen att jag har allt för många bilder som jag aldrig visade er? Varför vet jag faktiskt inte men nu tänker jag göra det, bättre sent än aldrig? Om bilderna är i lite sämre kvalite så får ni skylla på min iphone 5..

(tänkte lägga ihop lite bilder i ett senare inlägg och skriva om länderna på min topp 5 lista som jag vill besöka!)

if traveling was free you would never see me again

Satt och små planerade min resa till Australien iförrigår tillsammans med Natalie. Är så så så taggad och vill bara åka nu, men får väl försöka klara av att vänta till hösten! Vi kommer att åka med ett företag som heter goxplore, som jag kommer berätta mer om i ett annat inlägg längre framåt. Iallafall, där kommer vi att köpa ett packet där det ingår en massa saker bl.a att vi kommer besöka fler länder än bara Australien. Hur perfekt är inte detta när jag vill resa jorden runt? Vi kommer att åka till Australien, Nya zeeland och även till Thailand. Wihooo! Sen har vi ännu ett dröm resemål vi hade velat fixa till men vi får ta det när vi väl har kommit fram till Australien haha Som det ser ut nu kommer det vara jag Natalie och även vår vän Tobbe(Tobias) som kommer att åka tillsammans och då kommer vi att ha arbets/holiday visum som håller i ett år, sen exakt hur länge vi kommer stanna borta från Sverige kan jag absolut inte svara på. Men självklart kommer min blogg följa med mig dit och vidare till mina nästa äventyr

Bilder från Malta. (Har nu skapat en kategori som heter Australien, där jag kommer lägga in alla mina inlägg hur jag gått till väga, hur jag kommer gå till väga innan resan, under resan osv)

blue lagoon like it was yesterday

Alltså det är sjukt, jag minns denna dagen när Martina tog denna bilden som om det vore igår. Vi hade bokat en båt tur som skulle ta oss runt HELA Malta samt stanna på öarna Gozo och Comino. I början när vi satte oss på båten så var vi så sjukt besvikna, vi hade knappt sovit något. Tror inte ens att vi hade sovit? Och båten hade tak överallt, vi hade planerat på att sola osv. Så vi var besvikna. Denna turen tog allt som allt en hel dag, från 8 på morgonen till 8 på kvällen.

När vi kom till Gozo så tog vi enbart två snabba stopp vilket vi då också var as sura över för vi satt mestadels i en minibuss och svettades som två grisar i 40 graders värme. Men när vi kom fram till Comino så fick vi stanna där mycket längre och gud vad glada vi var. Det första man ser är det underbart kristal klara havet, och tanken slog oss båda två. Vi skulle inte åka där ifrån utan att ha fått bada i blue lagoon. Vi klär snabbt av oss och ska hoppa i, vilket var omöjligt.

''Stenarna som man gick på skärde in i ens fötter och vattnet var så klart att man hade ingen aning om hur långt upp eller långt ner stenarna var så man fick vara försiktig. Man ser på bilden att vissa stenar verkar se ut att ligga precis vid vatten ytan, men tro mig dom flesta stenarna kunde man inte ens bottna till! Sen fanns det ju vissa undantag, dom stenarna man simmade rakt in i osv.. ÅH ta mig tillbaka, till just detta stället! Underbara blue lagoon.. Åker ni någongång till Malta så besök detta stället!

i need you to need me back

Gaash I really miss this place.. Malta 2014 the best trip ever! Kommer verkligen att åka tillbaka till Malta igen men då kommer jag vilja stanna där i 1 månad iallafall. Jag hann uppleva mycket under våra 2 veckor där men det fanns så mycket mer jag ville se och uppleva. Så åka tillbaka är verkligen ett måste! Och Malta är verkligen ett tips till alla er som älskar att resa och uppleva de mest fantastiska platserna. Malta har även ett otroligt bra party place för er som gillar det

en dag med djuren!

Näst sista dagen i malta så besökte vi ett ställe där vi skulle få chansen att simma med delfiner. Vi fick se massa annat som vi inte hade räknat med så vi blev helt enkelt positivt överraskade! Vi fick se på underbart vackra papegojor, se på sjölejon, på delfiner, och även lite andra små läskiga djur! Fler bilder på delfinerna och sjölejonen kommer senare..

Comino

Efter vi hade besökt Gozo så åkte vi över till Comino som är 3gånger så liten ö som Gozo. Det var magiskt att se, kan inte ens försöka beskriva med ord om hur otroligt vackert detta stället var, blue lagoon. Det var ett paradis som kändes för bra för att vara sant! Vi hade sett bilder där ifrån men jag trodde verkligen inte att det var så vackert, och tro mig det går inte att få med det på bild, jag tog hur många bilder som helst men det går fortfarande inte att mäta med hur det såg ut för verkliga ögat. Verkligen ett magiskt ställe på en otroligt vacker ö! Här valde jag och Martina att ta ett dopp för det var något som sa i mig att jag måste bada här, kan inte besökt ett sånt fint ställe utan att ha badat där.

Vattnet var så otroligt salt, går inte att beskriva det heller men om man råkade svälja det, få det i näsan eller ögonen så sved det som fan. Efter vi hade badat när jag tog på mig mitt linne igen så var bikinin fortfarande blöt och sen när det hade torkat på mitt linne så hade jag stora fläckar av salt. Håret torkade ut som fan och var otroligt strävt och äckligt. Där var as fina fiskar, hitta nemo fiskar och andra fina ! Detta var verkligen en av de bästa sakerna vi fick se under vår resa till malta!Vattnet var så otorligt klart att ögat inte kunde mäta vilka stenar som var högt upp mot ytan och vilka som var långt ner till botten. Botten var ca 2 meter ner så vi bottnade inte och vi slog i oss i flertals stenar eftersom att man inte såg vilka som var högt upp eller långt ner.

Gozo

När vi väl kom fram till Gozo så gick vi alla på en mini buss som körde oss runt i Gozo, vi fick hoppa av i huvudstaden som heter Victoria då man hade chans att shoppa, kolla runt, äta. Göra vad man ville göra helt enkelt. Gozo hade otroligt många vackra kyrkor och varje kyrka hade sin historia, otroligt vacker att få se och även att få höra deras historier. Vi stannade även på ett till ställe där vi fick se The Blue window som är otroligt mäktigt att se.

All the way around Malta

När vi åkte till Malta så hade vi planer på så otroligt många saker vi ville passa på att uppleva när vi var där och en av dessa sakerna var att åka över till Malta's två kända öar som heter Gozo och Comino. Vi pratade med en tjej och hon berättade lite smått för oss hur det gick till att åka båt dit osv men hon förklarande inte så värst mycket och vi hade inte heller så mycket tid att stå och små prata då vi skulle iväg till stranden. Vi bokade iallafall en dag och då skulle en mini buss hämta upp oss utanför hotellet klockan 9.15 på morgonen. Dagen kom och vi satt redo, trötta som bara den då vi bara hade fått 1 timmes sömn var, kanske lite mer men inte mycket mer. Bussen kom och vi åkte, det tog oss ungefär 20 minuter att komma till hamnen där båten stod som skulle sedan ta oss till Gozo och Comino. Men, det vi inte visste var att denna båten skulle köra runt HELA malta först. Vi blev besvikna till en böjan då vi var så trötta och ville egentligen bara av båten, men efter ett tag så insåg man verkligen hur fint det var runt malta, trotts att det bara var massa klippor och gottor så var det så vackert att uppleva och jag ångrar inte en sekund av det nu! Båt resan tog först 3 timmar, sen var vi framme i Gozo. Där efter spenderade vi tid i Gozo och sen åkte vi över till Comino och sen hem igen. Vi var framme i hamnen vid 18.00 igen! Bilder från Gozo & Comino finner ni i ett annan inlägg senare idag!

På vissa ställen var vattnet verkligen helt klar blått, vissa ställen jätte mörkblått, visa ställen var blåare än något jag någonsin har sett, helt underbart!

Bugibba

Staden vi bodde i heter Bugibba och var en ganska stor feststad innan men inte längre, nu fanns där en klubb som var okej och den heter Black and White, staden var fin, människorna var otroligt trevliga, hade supermarket, shopping, en buss station otroligt bra resturanger, en stand ja allt och är verkligen nöjd med att vi valde att bo i den staden!